Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 12: Większość ofert dla obu części w budżecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 12: Większość ofert dla obu części w budżecie
Wiz. PKP PLKPrzyszły nowy most w Górze Kalwarii
Najtańszą ofertę na odcinek Skierniewice – Czachówek Wschodni złożyło konsorcjum Mirbud – Transkol – Torkol. Dla dalszego odcinka do Pilawy najniższą cenę zaproponował Intop wraz z Trakcją SA i WKS Grybów. Niemal wszystkie oferty (w każdym z przetargów złożono ich po 9) mieszczą się w budżecie, co daje PLK SA duże pole manewru nawet w razie odrzucenia którejś z najtańszych propozycji.

Na podstawowy zakres zamówienia dla odcinka Skierniewice – Czachówek Wsch. inwestor jest gotów przeznaczyć 854 265 592,81 zł brutto. Złożono dziewięć ofert, spośród których w kosztorysie mieści się siedem: konsorcjum Mirbud – Transkol – Torkol (734 015 610,18 zł – najtańsza), Torpol (739 730 616,47 zł), konsorcjum ZUE – Track Tec Construction (761 530 536,70 zł), konsorcjum PORR – Trakcja System (764 892 025,62 zł), konsorcjum Trakcja SA – Sarinż (770 922 243,84 zł), konsorcjum Budimex – Budimex Kolejnictwo (786 187 917,26 zł) oraz Intercor (803 711 931,99 zł). Kosztorys przekroczyli: Strabag (869 131 725,21 zł) i konsorcjum ZRK DOM – Intop (884 308 773,85 zł).

Kwota przeznaczona na sfinansowanie przebudowy linii między Czachówkiem a Pilawą wynosi natomiast 1 576 367 401,73 zł brutto. Również tu ofert jest 9. Wyniki przedstawiają się następująco: niższe od kosztorysu są propozycje konsorcjum Intop – Trakcja SA – Intop Warszawa – WKS Grybów (1 272 071 001,72 zł – najtańsza), konsorcjum Mirbud – PBS Transkol – Torhamer – Most Sp. z o. o. (1 330 405 662,46 zł), konsorcjum Budimex – Budimex Kolejnictwo – Mostostal Kraków (1 333 010 684,26 zł), Strabagu (1 346 990 135,56 zł), Intercor (1 375 323 947,88 zł), konsorcjum PPM-T – Domost – Mostostal Kielce (1 508 277 645,73 zł), konsorcjum PORR – Trakcja System (1 509 840 024,76 zł) i konsorcjum Primost Południe – Torkol (1 549 459 470,50 zł). Jedyną ofertą, która przekroczyła budżet, jest ta złożona przez konsorcjum PNUIK Kraków – Nowak Mosty (1 745 180 095,23 zł).

Przebudowa linii 12 – towarowej obwodnicy Warszawy, umożliwiającej pociągom tranzytowym w relacji wschód – zachód ominięcie stolicy od południa – to jedna z ważniejszych inwestycji zaplanowanych przez PKP PLK na najbliższe lata. Jej znaczenie dostrzegły też organy unijne, przyznając na modernizację odcinka wschodniego (Czachówek Wschodni – Pilawa) dofinansowanie z instrumentu „Łącząc Europę”. Linia jest częścią magistrali C-E20.

Przetarg na wspomniany odcinek wschodni ogłoszono 30 grudnia 2024 r. Procedura wyboru wykonawcy modernizacji zachodniej części linii (Skierniewice – Czachówek Wsch.) rozpoczęła się około dwóch tygodni później. Na przyszły rok zarządca infrastruktury zapowiedział przetarg na modernizację odcinka końcowego (Pilawa – Łuków).

Jednym z kluczowych elementów inwestycji będzie budowa nowego mostu przez Wisłę w Górze Kalwarii. Stary, jednotorowy obiekt jest obecnie wąskim gardłem, ograniczającym przepustowość dwutorowej w większości linii. Po wybudowaniu nowej przeprawy zostanie on wyburzony. Dodatkową korzyścią z oddania do użytku nowego mostu będzie połączenie go z kładką dla pieszych.

PLK SA przewidują także odbudowę infrastruktury dla ruchu pasażerskiego. Pociągi osobowe nie jeżdżą po większej części długości linii 12 od roku 2000.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKO Leasing: Pomożemy pozyskać tabor nie tylko dla intermodalu

Prawo i polityka

PKO Leasing: Pomożemy pozyskać tabor nie tylko dla intermodalu

Roman Czubiński 23 lipca 2025

Pomorze Zachodnie. Prawie 180 mln złotych z KPO na nowe pociągi

Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity. Alstom tańszy od Stadler (aktualizacja)

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKO Leasing: Pomożemy pozyskać tabor nie tylko dla intermodalu

Prawo i polityka

PKO Leasing: Pomożemy pozyskać tabor nie tylko dla intermodalu

Roman Czubiński 23 lipca 2025

Pomorze Zachodnie. Prawie 180 mln złotych z KPO na nowe pociągi

Tabor i technika

Piętrusy PKP Intercity. Alstom tańszy od Stadler (aktualizacja)

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5